zondag 28-08-2011 Los Angeles

29 augustus 2011

(Zondag en maandag, in één keer vanwege een computer die steeds vastloopt, deze is w.s aan vakantie toe………….. maar we waren erg blij met deze computer……….. Bedankt Hans en Jannie voor het lenen.

Vanmorgen op tijd eruit, ontbijten en de auto ophalen. We krijgen een zeer riante huurauto mee (een gewone), een Kia Optima, sportief model met veel ruimte voornamelijk op de achterbank. Via Santa Monica Boulevard rijden we door Beverly Hills naar Hollywood en komen zo aan bij Universal Studio's, dit is een gigantisch bedrijf........... neem alleen de parkeerplaatsen............... Bij binnenkomst kijken we onze ogen uit......... de entourage is super mooi, de rode loper ligt voor ons uit en er is gelijk entertainment. WE krijgen een voorrangspas voor de studiotour omdat we vragen beantwoorden. Hier maken we dankbaar gebruik van! Dit scheelt enorm! In een tram van 4 wagonnen maken we een rit over de sets. Dit is werkelijk niet te bevatten!!! Hier word je zo voor de gek gehouden............ Huizen, straten en wijken worden zo omgetoverd in wat ze maar nodig hebben. Zo wordt het gebouw met de grote klok in 'Back to the future' omgebouwd tot kerk in een andere film............... We rijden ook echt sets binnen........zo komen we in 'earthquake' terecht, waar de wit met rode benzine truck het stuk asfalt afglijdt en er een enorme explosie volgt.............

Vanuit de kinderen gaat de meeste aantrekkingskracht naar één en al waterpret, waar ze elkaar kunnen natspuiten, fonteinen te voorschijn komen, hééééé’le grote emmers water omgekieperd worden etc………….. Dit is een ware afkoeling voor jong en oud……..

Omdat we al in de gaten hebben dat we dit in één dag niet kunnen bekijken, besluiten we morgen nog een keer te gaan. We hebben een combipas gekocht (Seaworld en Universalstudio’s, deze pas is 14 dagen geldig en je kan zo vaak als je wilt naar deze parken…..). We nemen rustig de tijd………. Andrien en Damon gaan naar ‘De Terminator’ in 3 D. Dit vonden ze erg leuk om te zien…. en Anne, Bas en ik gaan naar ‘Animal Actors’. Hier zien we dieren die getraind zijn om in films te acteren. We weten al heel snel dat katten het moeilijkst zijn om te trainen en dat er 48 verschillende biggetjes zijn gebruikt voor de film ‘Babe’.

Vervolgens stappen Andrien en Damon op ‘special effects’af. Ze waren zeer onder de indruk van het computerprogramma; om een persoon om te bouwen tot wie of wat ze maar willen……… En tussendoor maar weeer heerlijk van het water genieten………….

‘Waterworld’ was volgens Andrien ook erg leuk maar voor Anne en Bas ongeschikt.

WE hebben erg genoten van het optreden van ‘the blues brothers’. Ik sta nog met Jake op de foto………… en vandaag, maandag heb ik Andrien met ‘Doc’ van Back to the future’ op de gezet, ook nu was hij zo leip als een deur…..Geweldig!!!

Anne en Bas zijn nog met dieren acteurs op de foto gekomen en met ‘Alex’ en een pinguïn van ‘Madagaskar’.

Andrien en Damon brachten nog een bezoek aan ‘the house of horror’ één keer schrok Andrien heel erg, waarbij het één en ander uit zijn mond knetterde en Damon in zijn schrik met zich mee trok, Damon had er dikke lol om. Hij kreeg nog meer lol toen

Andrien, Frankensteijn, de acteur liet schrikken……………..

WE zijn in de wereld van de dino’s geweest; Jurassic Park, hier zat onder andere een rondvaart tochtje in………. Wat zo rustig begint, eindigt in een zeer steile afdaling in het water met als gevolg klets natte kleren………… Heerlijk!!!!

Wij hebben ons hier 2 dagen goed weten te vermaken. Op de terugweg zijn we over Santa Monica boulevard gereden om het Hollywood teken in de bergen te fotograferen en helemaal aan het eind van deze boulevard, is de plaquette te zien van het eindpunt van de Route 66, Will Rogers Highway, te zien…………..

We moesten behoorlijk zoeken om weer op de goede weg te komen richting ons hotel………. De auto werd afgetankt, dit koste ook enige moeite, omdat de wijzer van de tank pas na een minuut of 10 aangeeft hoe vol deze werkelijk is, na het tanken dachten we dat er nog meer benzine in moest, terwijl de tank af bleef slaan……… toen de benzine over de auto en de vloer vloeide wisten we zeker dat de tank vol moest zijn…………….. Auto inleveren en bij ‘Denny’s’ eten, douchen en naar bed……………

Morgen worden we door de receptie om 05:30 uur wakker gebeld…………. Om 07:00 uur worden we weggebracht naar het vliegveld, om 10:30 uur vliegen we op Chicago, dit is een vlucht van 4 uren, dan 1,5 uren wachten en dan door naar Schiphol…………WE hebben de lange broeken sinds 5 weken weer klaar liggen…..!!!! Het is hier zo rond de 34 graden.

Wij willen iedereen bedanken voor het lezen, medeleven en reacties op onze reislogger. Dit was voor ons een erg leuke ervaring en zo leuk om iedere dag, als we wifi hadden, met de kids de reacties binnen te halen en te lezen. Nogmaals bedankt!!!! En tot ziens!!! Liefs Andrien, Niesje, Damon, Anne en Bas

1. Coby:
    30 augustus 2011
    Mooi verhaal jongens net of ik meereisde.Goeie vlucht terug.
    Coby
  2. Lauri:
    Goede reis naar huis.
    Ontzettend bedankt voor alle mooie reisverhalen.
    Ik heb er enorm van genoten.

Lieve groet van Lauri
  3. bert plat:
    30 augustus 2011
    Hallo Lieverds dit is ons laatste berichtje aan jullie jammer want we hebben ontzettend genoten van jullie verslagen geweldig maar zijn ook weer blij als jullie weer thuis zijn.Verder wensen we jullie een hele fijne vlucht naar HUIS,een lieve groet van pa ma opa en oma doei doei.
  4. Marian:
    Bedankt voor het laten meegenieten van jullie reiservaringen, was genieten.
    Goeie reis naar huis en talk to you later.
    greetz, Marian
  5. Ger:
    30 augustus 2011
    "Back to basic"! dat zal niet meevallen, maar dit avontuur pakken ze jullie niet meer af. Ik hoop dat de terugreis meevalt. Welkom terug in ons koude kikkerlandje!
  6. Jan:
    Hoi fam,

Dank voor het meereizen, het was soms even afzien op het bagagerekje, maar zeker de moeite waard.

Goed dat jullie de lange broeken stand-by hebben, deze zullen jullie zeker nodig hebben. Het is misschien goed dat ik even een update geef m.b.t. de werkelijke situatie in NL

1. Na het beleven van een witte bouwvak is het inmiddels zover dat in Friesland een algeheel vaarverbod is afgekondigd. Naar verwachting zal, voor het eerst sinds de moord op Bonifatius, weer een 12- stedentocht plaatsvinden. Voor dit doel wordt Steenwijk geannexeerd.

2. Alvorens de 12-stedentocht plaats gaat vinden, worden we eerst nog getracteerd op het fameuse WK ijspegelhappen dat alweer voor de 866 keer zal worden georganiseerd door de plaatselijke ijsvereniging van Paesens-Moddergat. De locatie is jullie welbekend. Het is verstandig om de auto te parkeren in Paesens, want anders is er een redelijke kans dat je vast komt te zitten.

3. In Zuid-Limburg zijn de eerste pinguins de grens overgekomen. Ze waren op doorreis naar de Noordpool, maar in verband het ontbreken van geldige reisdocumenten worden de pinguins tijdelijk opgevangen in het klooster van de Zusters der Heilige dagen te Schin op Geul. Hier zullen ze de verdere procedure moeten afwachten. Aangezien tante Geertje nog met zomerreces is, kan het nog even duren voor dit probleem is opgelost. Dit is natuurlijk geen zwart-wit verhaal.

4. Het is hier zo koud dat de fles Jägermeister uit eigen beweging uit de koelkast is gestapt. Hij staat nu in een hoekje te bibberen met een muts op en shalom.

Jullie gaan nog even zweven en alles komt weer op z'n pootjes terecht. Goedgaan.
  7. Annegreet:
    30 augustus 2011
    wouw wat een vakantie en ervaringen. Serge kan het niet afwachten tot dat Bas thuis komt hij streept de uren bijna weg. tot gauw.